Çocuğumuzu yetiştirirken nasıl bir yol izleyeceğiz, kimi veya neyi referans alacağız? En doğru ve güncel bilgiyi nasıl edine biliriz? Kitaplar ve uzmanlar mı yoksa annemizin yöntemi mi? Annem böyle yapıyordu ben de böyle yapıyorum demek de kimi zaman doğru kimi zaman yanlış olabilir, ama kesinlikle daha kolay olandır. Tabi çocuğumuzun yaptığı her hareketimizi kitaplara açıp bakmakta doğru değil. Kitaplar anne baba olarak görüş geliştirmemiz, tutarlı tutum oluşturmamış açısından bizi besleyen kaynaklardır.

Çocuğumuzun eğitimine yardımcı olacak doğru kitapları nasıl seçeceğiz? Bu alanda yayınlanmış birçok kitap var. Çoğu zaman hangisin seçeceğimizi bilemiyoruz. Popüler eğitim kitapları konusunda bilinçli hareket etmeli, idealı sloganlar ile çıkan aspirin kitaplardaki tavsiyeler konusunda dikkatli olunmalıdır. Böylesi kitaplarda verilen adımlar her çocuğa uymaz ve karşılaştığımız problemleri çözmede de yetersiz kalır. Şunu kesinlikle unutmamalıyız kitaplarda verilen gelişim adımları yaklaşık olarak verilir. Her çocuğun kendine özgü gelişim çizgisi vardır. Her çocuk özledir ve biriciktir.

Kitaplar kendimizle ilgili farkındalığımızı artırmalı, çocuğumuzla ilgili düşünmeye sevk etmelidir. Bir şey yapmayı önerirken neden önerdiğini ve nasıl işleyeceği gibi bilgileri içermelidir.  Bu noktada bu tarife uyan kitapların listesini vermemi bekleyeceksiniz. Bunu yapmayacağım. Nurullah Ataç, bundan uzun yıllar önce bir yazısını * söyle bitiriyor. “Aldırmayın okumak üzerine şunu bunun dediklerine. Benim dediklerime de aldırmayın. ” diyor. Ben de onun la aynı fikirdeyim. Kitap seçerken kendi fikirlerime ve zevkime göre hareket etmek isterim. Belki siz aspisin kitapları okumayı seviyorsunuzdur. Buna hiç bir itirazım yok, ancak okuduklarınız çocuğunuzun gelişimi ile bire bir uymuyor ise kendinize ve ona sert davranmayın.

Tüm bunların sonunda size sadece zevkle okuduğum bana ışık tutan bir kaç kitap önereceğim:

  • Yüksel EQ’lu bir Çocuk Yetiştirmek, Lawrence E. Shapino
  • Gerçekten Beni Duyuyor musun? Leyla Navaron
  • İletişim Çatışmaları ve Empati, Üstün Dökmen

özgürce ve zevkli okumalar…

*bakıznız  https://zesray.wordpress.com/2010/01/02/148/

