Güneşli hafta sonu sabahı, kafede oturmuş kahvemi yudumluyorum. Sakin bir sabah, fazla müşteri yok. Çoğunluk dışarıda, kış güneşinin tadını çıkarıp kahvelerini içiyor,  tabi sigarlarını tüttürerek.

Dört kişilik bir aile giriyor içeri, anne baba, küçük bir oğlan, ergenliğe girmek üzere olan abla. Önümdeki masaya oturuyorlar. Önce çocuklar karar verecek ne istediklerine. Menüyü açıp inceliyorlar. Babanın yardımcı oluyor, menüden ne isterseniz alabilirsiniz diyor. İstediğinizi seçin. Dondurmayı görüyor kız, ağızından dondurma kelimesi çıkar gibi oluyor, baba dondurma dışında her şeyi diye düzeltiyor sözünü. Dondurma hasta etmez mikroplar hasta eder demek istiyorum. Susuyorum, onları dinliyorum. Anne ile kız, baba ile oğul menüyü birlikte inceliyorlar. Garson geliyor. Kara verdiniz mi? Aslında ben verdim diyor küçük. En sevimli hali ile dondurma istiyorum, diyor babaya bakarak. Hayır demesi ne zor, yelkenler suya iniyor. Garsona dönüyor, yok demesi için işaret çakarak. Dondurmanız var mı? Hangisinden istiyorsunuz? Garson belli çocuktan yana. Külahta küçük bir tanede anlaşıyorlar.

Anne ve baba kahve sigara keyfi için dışarı çıkıyor,  abla kardeş masada kalıyorlar. Önce birer Külahta dondurmalar geliyor masaya sonra, ablanın siparişi sandviç ve sıcak çikolata. İki kardeşi sohbet ederek yiyorlar. Ufaklık, önce kendi külahını bitiriyor, sonrada ablasının kine başlıyor. Anne ve baba yanlarına geliyor. Sanki masa dört yetişkin sohbet ediyor.

Sonrasın hayal ediyorum. Oğlan ilkokula başlamış, kız iyiden iyiye serpilmiş. Bu kez çocukları değil de arkadaşları ile kahve içiyorlar. Adam gülerek yakınıyor. Kız çok hanım da oğlana söz geçiremiyoruz. Hayırdan anlamıyor.

Ve daha sonra… Oğlan da ergen artık,  kız belki de üniversiteye başlamış. Karı koca akşam evdeler, yemeğin üzerine kahvelerini yudumluyorlar. Gergin bir hava var evde belli bir tartışma olmuş. Adam kadına, senin oğlan iyiden iyiye azıttı, laf söz anlamıyor…

Sağlıklı şartlarda saklanan dondurma yaz kış yene bilir. Çocuğumuz hasta etmiş olmayız. Hatta protein değeri yüksek bu gıdanın ona faydası var. Ama koyduğumuz kuralı beş dakika sonra kendi kendimize bozduğumuzda, işte o zaman ona zarar vermiş oluyoruz.

