Bakırköy’un Yeşilköy semtimde, tren istasyonun biraz ilerisinde, rayların hemen kıyısında küçük iki katlı binada bir dernek var. Bu dernek 1992’den beri, çoğumuzun haberi olmadan kas hastaları için sessiz sedasız çalışmakta.  Katıldığım özürlü semineri olmasaydı büyük ihtimalle benimde doğup büyüdüğüm Bakırköy’de böylesi bir derneğin var olduğunu ben de bilmeyecektim. Fizyoterapi odası, bilgisayar laboratuvarı ve küçük bir toplantı salonu ile kas hastalarına hizmet veriyorlar. Zor hastalık ile yaşamak zorunda olanların yanında oluyorlar.

Derneğin kurucusu, Prof. Dr. Coşkun Özdemir, Atatürkçü bir cumhuriyetçi. Ama bundan daha fazlası, Çapa tıp fakültesinde görev yapmış bir bilim insanı, birçok bilimsel çalışması olan, sayısız doktor yetiştirmiş bir tıp adamı, nörolog. Aynı zamanda ben poliklinik hekimiyim diyecek kadar mütevazı bir insan.

KASDER, düzenlediği yazılım kursu ile onlarca kas hastasını meslek sahibi olmasını sağladı, şimdilerde okul okul dolaşıp çocukların engellilere karşı pozitif düşünceler geliştirmesini sağlayacak,  Engelsiz Fırsat Okulları Projesi’ni,  uyguluyorlar.  Bunlar yaptıkları çalışmalara sadece iki küçük örnek.

KASDER bu gün başka bir şey ile gündemde ve bu kez seslerini yükseltiyorlar. İBB kirasını ödemediği,  amacı dışında kullanıldığı gerekçesi ile derneği bulunduğu yerden çıkarmak istiyor.  Binayı boşaltın biz orayı kas hastaları için kullanacağız diyor? Bu nasıl bir işe, 1992 yılında derneğe kiraya verdiği arsayı geri istemesinin, ne anlamı var ben çözemedim. Çözmek istemedim. Hayırlısı ne diyelim.

KASDER hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, http://www.kasder.org.tr/ adresine gidebilirsiniz.

Derneğin sesine ses katmak isterseniz de, http://www.facebook.com/events/118348834958301/  etkinliği fecabook’da sizi bekliyor.

