Eminim bu yazıyı okuduktan sonra muz hakkındaki düşünceleriniz değişecek.  Muz diğer tüm meyveler gibi doğal şeker kaynağıdır- lif ile birlikte sakaroz, früktoz ve glikoz içerir. Bir muz anında kalıcı ve yüklü enerji almanızı sağlar. Araştırmalar iki muzdan alacağımız enerji ile 90 dakika yüksek güç gerektiren bir iş yapabileceğimizi söylüyor. Muzun aynı zamanda dünya lideri atletlerin bir numaralı meyvesi olduğunu söyleyebiliriz. Muzun tek faydası yüksek enerji kaynağı olması değil, muzun diğer birçok faydasından da söz etmek mümkün. Bunlar neler mi?

DEPRESYON: Zihin üzerine yapılan son araştırmalara göre depresyondan hastalarının büyük bir çoğunluğu muz yedikten sonra kendilerini daha iyi hissetmekte. Bunun nedeni muzun Triptofan adlı bir protein içermesi. Triptofan, serotomin ve melatomin üretimine yardımcı olur ki bu taşıyıcılar beyin foksiyonlarını yerine getirilmesinde önemli rol oynar.  Ayrıca içerdiği B6 vitamini ile kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.

ANEMİ: içerdiği yüksek seviyedeki demir sayesinde kandaki hemoglabin üretimini destekler.

TANSİYON: Bu tropik meyve aynı zamanda yüksek potasyum kaynağı. Potasyum kalp atışının ve dolaşımın düzenlenmesi önemli rolü oynayan bir madde.

BEYİN GÜCÜ: İngiltere’de bir okulda 200 öğrenci üzerine yapılan bir araştırmada sabah kahvaltısı ve öğle yemeklerinde muz yiyin öğrencilerin daha uyanık olduklarını göstermiş.

PEKLİK: içerdiği yüksek lif oranı ile de sidirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur.

AKŞAMDAN KALMA: Akşamdan kalma durumunda ki en hızlı iyileşme yöntemlerinden biride muzlu-ballı milkshake. Muz ve bal midenizi rahatlatırken aynı zamanda taban yapmış olan kan şekerinizi düzenler, süt ise vücudunuzu rahatlatarak alkolün neden olduğu susuzluğun gidermesine yardımcı olur. Mide yanmalarında da etli bir meyvedir. Mideniz ekşiyor ise bir muz yiyerek rahatlayabilirsiniz.

BULANTI: Ara öğünlerde muz yiyerek kan şekerinizi dengeleyerek mide bulantısından koruna bilirsiniz.

SİVRİSİNEK SOKMASI: Böcek ısırığı için krem kullanmadan önce kaşınan yere muz sürmeyi deneyin. Birçok kişiyi bu sayede kabarma ve bu rahatsız edici kaşıntıdan kurtulmuş.

SİNİR: Muz içerdiği yüksek seviyedeki B vitamini sayesinde de sinir sistemine yardımcı olmakta.

Fazla kilolar ile iş yerindeki yüksek stres arasında ilişki olduğu tespit edilmiş. Avusturya psikoloji Enstitüsünün yaptığı bir araştırmada kişilerin iş yerlerinde yüksek stresi ile karşılaştıklarında cips ve çikolata gibi yiyeceklere yönelmekteler. Obezite hastalarının büyük çoğunluğunu stresi iş yaşamları olduğu görülmüş. Rapor ayrıca stresi azalmak adına bir şeyler atıştırmak yerine her iki saate bir kan şekerimizi dengeleyecek karbonhidrat içeren yiyecekler yemeyi salık vermekte.

ÜLSER: Muz yumuşak dokusu sayesinde bağırsak hastalarının diyetlerinin bir parçasıdır. Kronik mide hastalıklarda yenebilen yegane çiğ yenebilen meyvedir.

Birçok kültürde muz hamile annelerin fiziksel ve duygusal olarak ateşlerini düşüren, sakinleştiren meyve olarak anılır. Örneğin Tayland’da hamilere çocuklarının düşük ateşle doğması için muz yedirilir.

Muz gerçekten de çok faydalı bir meyve. Elma ile de karşılaştırıldığında da dört kat daha fazla protein, üç kat daha fazla fosfor, iki kat daha fazla karbonhidrat, beş kat daha fazla A vitamini ve demir, iki katı daha fazla diğer vitamin ve minarelerden içermekte, ayrıca potasyum açıcından da çok zengin.

Belki de hepimizin çok iyi bildiği bir sözü “bir muz doktoru uzak tutar” diye değiştirmek gerek. Tabi 5 TL civarı olan kilogram fiyatı düşünülünce ben yine de  “Günde bir elma doktoru evden uzak tutar” 🙂  derim.

Kaynak:  http://www.karenstan.net/

http://www.natureknows.org/2013/10/after-reading-this-youll-never-look-at.html

Reklamlar