difficult personality_2

 

İş yerinizde kaşılaşacağınız beş zor kişilik ve  onlar ile baş etmenin yolları

İş yerinizde sorunlu çalışanlarınız mı var?
İşte size onları nasıl yönlendireceğiniz ve daha verimli/üretken kılacağınıza dair ip uçları.

İnsanları idare etmek zorunda olmasanız iş yeriniz de her şey çok daha kolay olacak, işletmeniz çok daha hızlı büyüyecek, en azından çalışanlarınızı gözetip denetlemek çok daha kolay olacaktır.  Patron olarak her zaman (çoğunlukla her zaman) iş yerinizi zehirleyen her kimse onu ortadan kaldırma seçeneğiniz var. Becerikli, işinin erbabı kişileri bulmak ise çok zor. Zor olanı seçmek yerine zorlu personeliniz ile daha etkili çalışmanın yollarını aramaksa denemeye değer.

Sorun olan kişinin karşısına dikilmeniz düşmanlığın artmasına neden olabilir. Problemi görmezden gelirseniz de durumun daha kötü hale gelmesine izin vermiş olursunuz. Lider olarak her ikisinin de etkili çözümler olmadığını ve seçenek teşkil etmeyeceğini biliyorsunuz.

UCLA Psikiyatri Kiliğini Docenti Judith Orloff, M.D. göre daha etkili çözümler mevcut. Katı ve kuralcı olmak yerine iletişimsel Aikido ile sorunlu personelinizin enerjisini alararak, çalışma arkadaşlarınızın ve şirketinizin çıkarınıza olacak şekilde kanalize edebilirsiniz.

Genellikle insanlar damarına basıldığında tepki verir. Bu durum sizin başınıza geldiğinde derin bir nefes alın ve kendinize odaklanın. Oyuna gelmek yerine sakin ve ciddi  bir şekilde karşılık verin.

İşte en zorlu beş kişilik tipi ve onlarla en etkili şekilde baş etmenin yolları:

Narsistler

Narsisler kendilerini aşırı önemseyen, çevresinden sürekli ilgi ve övgü bekleyen kişilerdir. Sadece kendini ve yaptıklarını düşünür, empati eksikliği çekerler. Bu kişiliğe sahip olanlar diğerlerinin ne hissetiğini ve önemsemediğini anlaması zor, neredeyse imkansızdır. Bu durumda iş yerlerinde büyük sorun oluşturur.

Bazıları için yaptıklarının diğerlerine ne hissettirdiğini söylemek veya çalışmasının şirkete zararını anlatmak etkili yöntemlerdir. Ancak narsist biri ile karşı karşıya iseniz bunun bir faydası olmayacaktır. Narsistler her türlü eleştiriye karşı aşırı duyarlıdır ve muhtemelen de eleştiriye aşırı tepki verecektir. Onları iş yerinizde tutmak ve verimli çalıştırmak istiyorsanız, her durumda onun için ne yapabilirim şeklinde ifade etmek zorundasınız. Bu onlar ile çaışmanın tek yoludur.

Narsistler için en iyi rol hangisidir? İlginçtir ki, yetki sahibi olacakları her türlü pozisyon onlar için biçilmiş kaftandır. Çünkü yetki sahibi olmayı ciddiye alırlar, çok fazla değer veririler ve genellikler de bu pozisyonda çok ama çok çalışırlar. Narsistler dünyayı idare edenlerdir.

 

Pasif-Agresifler

Size bir projede yardım edeceğini söz verirler, fakat etmezler; toplantıya 15 dakika geç gelirler. Pasif- agresif kişilikteki insanlar kızgınlıklarını acık şekilde göstermezler. Onları neyin kızdırdığını araştırıp bulmak ve sorunu çözmeyi istersiniz. Bunu denemeyin. Bu  karakter bozukluğudur. Çok derinlere inmeniz gerekir.

Diğer dikkat etmeniz gereken şey ise passif- agresif kişiliklere karşı tepkilerinizdir. Pasif agresif kişiler sizi sallantıda bırakırlar. Size değerli değilsini hissettirebilirler çünkü tutarlı bir şekilde sizin için orda değildirlerdir. Farkına varmadan sizi ele geçirebilirler

Pasif-agresif biri ile nasıl başa çıkarsınız? Narsistlerden farklı olarak onların empati yetenekleri vardır. Ayrıca iş yerinde ilerlemek isterler. Bu iki özelliklerini onları motive etmek için kullana bilirsiniz. Beklentilerinizi çok çok net belirlemelisiniz. Bu ise ne istediğinizi ve ne zaman istediğinizi açıkça ifade etmekle mümkün olacaktır. Örneğin, toplatımıza tam zamanında gelmen çok önemli. Bulabildikleri en ufak bir boşluğu kullanacaklardır bunun için ne istediğiniz konusunda son derece katı olmalısınız. Bu kişileri belirli kuralların olduğu ve beklentilerin açıkça ortaya konduğu görevler verilmelidir.  Açık uçlu görevler verildiğinde ise çevrelerindeki herkesi çıldırtacaklardır.

 

Dedikoducular

Her iş yerinde belirli düzeyde dedikodu mevcuttur. Fakat iş yerinizdeki elemanlarınızdan biri diğer çalışma aradaşları veya rakipleriniz  hakkında kötü haber iletmekten çok fazla hoşlanıyor ise bu bir şeyler yapılması gereken zararlı bir davranıştır.

Dedikodu ile baş etmenin ilk adımı ona hiç bulaşmamaktır. Bazı konularda hayır demek ne kadar zor olsa da dedikodunu parçası olmayın. Daha da önemlisi doğal insani bir arzu olsada asla hakkınızda söylenenleri öğrenmeye çalışmayın veya hakkınızda iyi konuşulması için herkesi mutlu etmeye denemeyin.

Bunun dışında, dedikodu yapan kişiye davranışlarının işyeriniz için bir faydası olmadığını açıklamak en iyididir. Dikkatlerini çekmek bu davranışarını biraz olsun azaltacaktır.Bunu yapmadığınız taktirde dedikodunun önünü alamazsınız. Dedikodu ile ilgili konuşmakta şirket için yıkıcı etkidi olacaktır. İş yerleri dedikodunun beslenmesi için ideal yerlerdir. İçtenliği adres gösterir ve dedikodunun şiketiniz için neden iyi olmadığını açıklarsanız, çalışanlarınıza insanlara neden dedikodunun parcası olmak istemediklerini açıklama fırsatı vermiş oursunuz.

Dedikoducular iyi iletişim becerilerine sahiptir.Konuşmaktan zevk alırlar, onlara konuşacakları ortamlar yaratırsanız, bu becerileri olumlu yöne kanalize edebilirler. Satış onlar için biçilmiş kaftan olabilir.

 

Öfke Bağımlıları

Bazıları iş yerindeki çalışma arkadaşının kötü davranışları, bağırmasından veya genel olarak diğerlerini sinirlendirmelerinden kaynaklanan gerilimli ortam ile baş eder. Böylesi çalışanlar en zorlu olanlardır.

Ne yaparsanız yapın bunda kurtulmalarına izin vermeyin. Böylesi durumlar araya girmenizi gerektirir. Kabul edilemez davranışlardır. Kısıtlama ve sınır getirilmelidir. İnsanların öfke nöbetleri geçirmesi iş yerinizi mahveder.

Patron olarak, öfke bağımlısını bir yana İnsan Kaynaklarından birini diğer yanınıza alın. Öfkelerini bu şekilde ifade etmelerinin kabul edilemez olduğunu duymalılar. Yardım almalarını önerin. Öfke bağımlısı kişiye, tekrarlanan öfkerinin şitketi hasta edebileceğincen dolayı, şirketinizde geleceği olamayacağı gerçeği ile onları yüzleştirin.

 

Suçluluk manipilatörleri

Bu kişiliktekilerin her şeyi fazla abartılıdır. Biraz zorlu bir görev verdiğinizde veya birine avantaj verdiğinizde, diğer bir değişle biraz ihmal edilseler veya işleri zorlaşsa hemen içinde bulundukları güçlüklerden sizi haberdar ederler. Aynı suçluluk hissini onları ihmal eden her çalışma arkadaşına da hissettirirler.

Nasıl iletişim kuracakları konusunda onları eğitmek en iyi çözümdür. Zira nasıl iletişim kuracakalrı konusunda hiç bir bilgileri yoktur. Onlarla konuşurke “Böyle yaptın.” “Sen şunu yaptın” gibi cümleler yerine, “Ben bana .. hisettim” gibi cümeler ile konuşun. Sadece eğitmek bu konuda fayda sağlayacaktır. Ayrıca onlarla söylediklerinin nasıl etki yaratığı konusunda konuşabilirsiniz, çünkü sadece başkalarını nasıl etkilediklerini bilmemektedirler. Onlar için en uygun pozisyon bağımsız projelerde çalışmaktır.

Reklamlar