High Scope_2Anababalar olarak çocuklarımızın okulda ve  yetişkinlik hayatlarında başarılı olmaları için  her şeyi yapmak isteriz. Ama bunu tam olarak nasıl yapacağımızı bilemek çok zor, zira çocukların öğrenmeleri üzerine çok fazla farklı görüş var. Kendi okul günlerinizi düşünün, bu biraz olsun aradığınız cevabı bulmada size yardımcı olacaktır. En sevdiğiniz öğretmen  kimdi? Hangisi en sevdiğiniz dersidi ? Hangisinde zorlanmıyordunuz?  Hangisi sizin için en zorlayıcı olandı ? Hiç bu dersler daha farklı bir yöntemle öğretilseydi daha az zorluk çekeceğini düşündünüz mü?

Farklı öğretim yaklaşımlarından biri de High Scope,  okul öncesi program olarak geliştirilmiş, daha sonra ilkokul ve bebeklik dönemlerini de içine alacak şekilde geliştirilmiştir. High Scope’da Çocukların nasıl öğrendikleri 50 yılldan uzun bir süredir araştırılmakta. High Scope’un çıkış noktasını oluşturan Perry Ananaokulı Araştırması türünün tek örneğidir. High Scope’un kurucusu Dr. David Weikart’ın  çocukların öğrenmeleri üzerine yeni bir düşüncesi vardı, bu düşünceye dayanarak, yenilikci okulöncesi öğretim metodu geliştirdi. Çalışmasında risk altındaki iki grup çocukta denedi, programın uygulandığı ve uygulanmadığı bu iki grubu karşılaştırdı. High Scope araştırmasında çocuklar 40 yaşına gelene kadar onları izlemeye devam etti, böylece özel okul öncesi deneyiminin çocukların yaşamlarında nasıl bir değişim yaratığını görebildik. Gerçekten sonuçlar inanılmazdı.

High Scope_3

Yıllar boyunca bu araştırmadan edinilen bilgiler çocuklar ve öğretmenler ile edinilen deneyimler  ile birleştirilerek geliştirildi ve High Scope programı oluşturuldu.

Programın Özellikleri:

 

  • Araştırmak, keşfetmek insanda doğuştan bulunan özelliklerdir. Küçük bir çocuk ilk kez karşılaştığı bir nesneyi evirir çevirir, onu tanımaya çalışır. Hatta tadına bakmak ister. Onu tüm duyuları ile incelemek çabası içindedir. High Scope’da çocuklara bunun için fırsatlat yaratılır.
  • Piaget’in Bilişsel gelişim teorisine dayanmaktadır.
  • Okul öncesi dönemde eğitime başlayarak çocukların akademik hayatta ve yetişkin hayattaki problemlerini sisteme girmeden çözmeleri için fırsat verilir.
  • Çocukların duygusal, zihinsel, sosyal ve fiziksel beceri ve yetenekleri bütün olarak gelişir.
  • Çocuklar yaparak ve yaşayarak daha iyi öğrenirler, buna uygun öğrenme ortamı düzenlenmesi temel amaçtır. Ortam en önemli öğretim aracıdır.
  • Öğrenciler Direkt öğretim yöntemleri yerine yaparak ve yaşayarak, etkin olarak yer aldıkları bir programda daha başarılı olmaktadırlar. Öğrencinin başlattığı etkinlikler ile öğretmenin başlattığı etkinliklerin dengeli şekilde yer alması onların hem kendi kararlarını verme ve hem de toplum kurallarına uyma konusunda sorun yaşamasını engellemektedir.
Reklamlar